عاشقان اباالفضل | خیبری ها

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


​طراحی سایت

تصمیم بر سر اینکه آیا بایستی خودم سایت را طراحی کنم یا از شخص یا شرکت ی پیشرفته کمک بگیرم به پارامترهای مهم و بسیاری بستگی دارد. یکی از مهمترین پارامترهایی که می بایست در نظر گرفته شود سطح توقعی است که شما پرسنل کاری شما در ساخت طراحی سایتی جذاب و فرد پسند دارند بطوریکه بتواند از لحاظ کارایی آنچه را که نیاز دارید برآورده نماید. تصمیم بر سر اینکه خودتان طراحی را بر عهده بگیرید یا آن را به شخص یا کمپانی ی دیگر محول نمایید، به سطح مهارت شما، خصوصیات مورد نیازتان، هدف از پروژه طراحی سایت تان میزان زمان مورد نیاز جهت ساخت طراحی وب سایت بر می گردد.

بعضی از مهارتهای ضروری در طراحی تولید و ساخت سایت به قرار زیرند:

دانستن HTML: دانشی مختصر از HTML ضروری است ولی این نکته را نیز در نظر بگیرید که نرم افزار های بهتر در طراحی سایت، می توانند در این امر به شما یاری کنند.

توانی های هنری: داشتن سلیقه در انتخاب مناسب رنگ ها و المانهای دیگر، برای طراح وب سایت از ضروریات است تا بتواند سایتی جذاب گیرا طراحی نماید.

مهارت در استفاده از نرم افزار های گرافیکی: داشتن قدری دانش در چگونگی تولید تصاویر پاک شفاف نیز گرافیک سایت، از ضروریات است. همین طور ضروری است تا تصاویر جهت بارگذاری سریع، به کمترین اندازه کاهش داده شوند.

مهارت در تعیین ساختار سایت: تعیین ساختاری برای سایت پیاده سازی طراحی آن، از حیاتی ترین مهارتهایی است که طراح سایت باید با آن آشنایی داشته باشد.

پروگرام نویسی: طراحی سایت، ابه احتمال زیاد لا نیاز به برنامـه نویسی جهت CGI، کدهای جاوا اسکریپت، پروگرام نویسی جهت دیتابیس دارد تا بر جذابیت صفحات سایت افزوده شود.

مهارت های تجاری و بازاریابی: فرقی نمی نماید که سایتی که می خواهید تهیه کنید شخصی است یا تجاری، ویژگیهایی تجاری وجود دارند که طراح می بایست از بدو طراحی وب سایت تا انتهای آن، آنها را در نظر بگیرد.



مواقعی که نمی توانید همه اینکارها را انجام دهید

چنانچه وقت کافی یا مهارت مورد نیاز را جهت طراحی سایت خود را ندارید، می توانید از شرکت یا شخصی معتبر جهت این منظور مصرف نمایید بطوریکه کلیه یا بخشی از آن را برای شما انجام دهند. طراحی می تواند توسط یک شخص یا یک تیم صورت گیرد. طراحان شخصی اکثرا ارزانتر هستند چراکه آنها اکثرا آنها در کشورهایی زندگی می کنند که هزینه های دستمزد، پنجم هزینه های دستمزد در دیگر جاهای جهان است . در نتیجه پرداخت بعنوان مثال 6000 تومان به آنها در ازای هر ساعت کاری در ایران، معادل پرداخت 30000 تومان در کشورهای اروپایی آمریکایی است.

مولفین مطالب وب سایت نیز می بایست از نص نوشتاری خوب ی برخوردار باشند. اکثرا آنها هزینه ای در حدود 20 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت. مولفین مطالب به زبان انگلیسی نیز چیزی در حدود 60 تومان در ازای هر کلمه خواهند گرفت.

اطمینان حاصل بکنید که با طراح سایت تان، برنامـه نویسان، گردآورندگان مطالب وب سایت تان در رابطه هستید. یک طراح بهتر سایت بخوب ی می داند چگونه یک بازاریابی اینترنتی را در وبسایت تان پیاده سازی نماید تا وبسایت تان ببهتر ی با موتورهای جستجوگر کار نماید .

هزینه های برون سپاری کار چه میزان است؟

برای وب سایت هایی با شش صفحه یا تعداد صفحات کمتر، در هر کجای جهان که باشید، انتظار داشته باشید تا هزینه ای در حدود 150 هزار تومان را جهت طراحی قالب، تا میلیون و پانصد هزار تومان جهت کل سایت، گرافیک و مطالب آن بپردازید. جهت پروژه های پیچیده تر که نیاز به تعلت زیادتری بین سایت کاربر ان خود دارند، شاید رقمی بین 500 هزار تومان جهت تنها برنامـه نویسی تا 10 میلیون تومان برای کل وبسایت بپردازید.

همین طور تعرفه های دیگری نیز برای شما وجود دارد نظیر نرخ های مدیریت زمانی. شما نیاز خواهید داشت تا کل پروژه را مدیریت بکنید : نوشتن معین ات پروژه، زمان جهت نوشتن ارسال ایمیل به طراحان سایت مجموعه ها، انجام برخی آزمایش ات کیفی و غیره. در برخی هم اکنون ت، پی خواهید برد که انجام پروژه بصورت داخلی اط طریق کمپانی خود، کم نرخ تر از انجام آن از طریق برون سپاری خواهد بود.

به یاد داشته باشید که تمام موارد پول نیست. چنانچه شرکـت شما، شرکت معتبری است نام برند شما بر سر زبانها قرار گرفته است، در اینصورت احتمـا ل دارد تا بخواهید بطور جدی از طراحان و شرکت های معتبر در طراحی سایت مصرف بکنید تا مطمئن شوید برند شما، لطمه ای نخواهد دید.
مخلص کلام

تصمیم بر سر آنکه از یک طراح پیشرفته جهت طراحی سایت خود استفاده بکنید یا آنکه اقدام به طراحی آن نمایید، بسته به مهارت های شما، زمان فراغت شما، بودجه و تصمیم نهایی و تمایل خودتان دارد.

  • دایی محمد
  • ۰
  • ۰


​طراحی سایت
گزینش رنگهای صحیح جهت سایت، به همان میزان ی اهمییت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب جهت وب سایت با اهمیت زیاد می باشند . این مقاله به بحث پیرامون فاکتورهای تاثیر گذار در گزینش رنگ برای مصرف در وبسایت می پردازد.

رنگها تاثیر زیاد ی بر مردم دارند. گاهی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس زیبا العملهای عاطفی می تواند عکس کمپانی شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی روی برند شرکت شما داشته باشد.

چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، بهاین مطلب دقت بکنید : "غول چشم سبز"، "چشم قرمز"، یا "خاطره سیاه رنگ". غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشـم قرمز، به معنای شخصی خشم گین و خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. آدم ها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند آدم ها را شادمان ، ناراحت، راحت، خشم گین، به وجد یا به ترس آورند.

هر چیزی که بتواند در آدم ها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت زیادتری در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت "طبیعی"، "گرم" یا "سرد" طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نبرخی به آنها بیاندازیم
.
رنگهای طبیعی

سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در برخی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و همسرداری است.

خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها جهت لباس های رسمی کار هستند .

قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.

سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه و پیچیدگی است. در گاهی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است

.رنگهای گرم

قرمز – قرمز رنگی مطلوب جهت جلب توجه است. و این همان دلیل ی است که جهت چه از این رنگ برای نامـه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات جهت مورد اصرار قرار گیرند. قرمز سمبولی جهت خشم ، تخطی، شهوت هوس است و می تواند فشار خون افراد را بالاتر برد.

زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس همچنین گرما شادی است.

نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.

صورتی – صورتی اکثرا نشانگر معصومیت، زنانگی و عشق است

.رنگهای سرد

آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش و اعتماد است. جذاب است بدانید که بسیاری از سازمانهای مالی پزشکی از تم های آبی مصرف می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.

سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن و بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت است .

ارغوانی - ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار پادشاهان بود سایه های روشنتر آن اکثرا با عشق مرتبط هستند .رنگهای Web Safe

لامپهای خلا، LCD تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای مفرق نشان می دهند. 216 رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی و در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این 216 رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها خیلی مهم باشد، شما می بایست تنها از رنگهای Web Safe در سایت مصرف نمایید.

طرحهای رنگ

طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از یک رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.

تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه سفید است . بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از طرح رنگ قرمز مصرف بکنید ، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، مصرف نمایید.

رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد زیادتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار مناسب هستند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که برای سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها احتمالا غالب باشد رنگ دیگر مکمل آن باشد.

رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد بیشتری رنگ غالب استفاده می کنند تا "اثر چشـم گیر" تولید شود. بعنوان مثال، مصرف از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.

طراحان وبسایت نیاز دارند تا در وقت مصرف از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد شبیه متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشـم ان برخی افراد آسیب وارد نماید . ترکیبات دیگری هم وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب ناست .



چهارچوب کلی رنگ ها

چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهاد هایی هستند که می بایست در ساخت و طراحی صفحات در نظر گرفته شوند تا جهت همگان خوانا باشد.

متن باید خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، گزینش ی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر هم روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب هستند . ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نمی باشند .

از رنگهایی مصرف بکنید که جهت چشـم جذاب مطلوب هستند .

رنگهایی را انتخاب بکنید که تصویر ی را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

برای رنگهای پیوسته در تمام مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.

از عکسهایی با شدت رنگ معمولی جهت پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کم شدن یابد. چنانچه از عکس ی استفاده می بکنید ، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.

رنگها می بایست در صفحات وب سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را برای وبسایت تان خلق کنند و به بازدید کنندگان این حس را القا نماید که آنها هنوز روی سایت شما می باشند .

وقنی سایتی را طراحی می بکنید ، تم رنگی را گزینش بکنید ، این موضوع به همان میزان اهمییت دارد که المانهای گرافیکی مطالب وب سایت اهمییت دارند. ظاهر کلی سایت، حس بازدید کنندگان وب سایت را معین خواهد کرد می تواند معین کننده فرق بین موفق یت شکست در طراحی وبسایت باشد.

  • دایی محمد